New Volkswagen
De toekomst van Volkswagen is elektrisch, volledig geconnecteerd en CO2-neutraal.
Ze is herkenbaar aan de nieuwe look en het nieuwe imago.
«New Volkswagen» is een eenvoudige, maar sterke slogan, die gepaard gaat met een nieuw logo en een nieuwe imago. “2019 is het jaar van 'New Volkswagen'. Nu begint een nieuw tijdperk voor het merk”, zegt Jürgen Stackmann, lid van de raad van bestuur van het merk. “Het merk voltrekt met de formulering van nieuwe inhoudelijke vereisten en met nieuwe producten een ingrijpende verandering in de richting van een uitstootvrije toekomst voor iedereen. »
Het nieuwe logo in vlakke 2D-optiek is nu moderner, duidelijker en eenvoudiger, en uitstekend te herkennen in de digitale media. Het kleurenpalet, dat tot nu toe beperkt was tot blauw en wit, wordt uitgebreid met nog een blauwtint en laat voortaan extra kleurvarianten toe.
Tot de andere kernelementen van het nieuwe design van het merk behoren ook het moving frame en voor het eerst in de plaats van een merkclaim een sound logo, dat het merk in het voertuig en in de communicatie voortaan ook akoestisch herkenbaar maakt.
Met zijn nieuwe imago wil Volkswagen wereldwijd moderner en authentieker voor de dag komen. Alle bedrijfsgeledingen werden betrokken bij deze transformatie die in een recordtijd van negen maanden werd voltrokken. De internationale uitrol van de nieuwe merkidentiteit begon met de IAA in Frankfurt en verloopt in verschillende golven die tegen midden volgend jaar afgerond moeten zijn.