Een vrouw leunt tegen een Volkswagen en kijkt op haar mobiele telefoon

Kom erachter welke onlinediensten voor u beschikbaar zijn

Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.

 Wat is connectiviteit?

De connectiviteitsdiensten van Volkswagen verbinden uw auto met internet, zorgen voor meer comfort en entertainment en kunnen in geval van nood ondersteuning bieden. Zo wordt u bij pech sneller geholpen, krijgt u verkeersinformatie in real team, geniet u van beter entertainment dankzij streaming en webradio of wordt u desgewenst herinnerd aan het volgende service-interval. Bovendien hebt u via uw smartphone altijd zicht op alle belangrijke diensten en informatie over uw auto.

Houd er rekening mee dat de beschikbaarheid en vereisten van afzonderlijke functies afhankelijk zijn van de gekozen dienst. Welke mobiele onlinediensten in uw Volkswagen beschikbaar zijn, ziet u hier:

Vrouw stapt in een Volkswagen

VW Connect en We Connect

De nieuwste generatie van mobiele onlinediensten. In alle op VW Connect resp. We Connect1 voorbereide auto’s, zoals de Golf, de Passat, de Tiguan en heel veel andere huidige nieuwe Volkswagens bent u desgewenst van begin af aan online dankzij de vast geïnstalleerde e-SIMkaart.

Persoon kijkt op een mobiele telefoon en bedient de Volkswagen-app
2,3
2.
ID.5 Pro: Gecombineerd energieverbruik: 17,3-15,4 kWh/100 km; CO₂-uitstoot gecombineerd: 0 g/km; CO₂-klasse: A. Maximale actieradius*: gecombineerd 567 km. Informatie over het brandstofverbruik, CO₂-uitstoot en Co₂-klassen2-klassen in bereiken afhankelijk van de geselecteerde wagenuitrusting. *In de uitrustingsvariant met de beste actieradius van de ID.5 Pro met infotainmentpakket en 77,0 kWh netto accu-inhoud gebaseerd op de actieradius die door de rollenremmentestbank is vastgesteld. De daadwerkelijke actieradiuscijfers kunnen afwijken afhankelijk van de uitrusting. De daadwerkelijke actieradius is in de praktijk o.a. afhankelijk van de rijstijl, snelheid, het gebruik van (hulp)apparatuur, de buitentemperatuur, het aantal passagiers/de lading, de topografie en de veroudering en slijtage van de accu.

VW Connect en We Connect voor uw ID. 

VW Connect en We Connect voor uw ID.4 verbinden u met auto. Want dankzij de vast geïnstalleerde eSIM-kaart is uw ID. meteen online beschikbaar en biedt u entertainment, online verkeersinformatie, functies op afstand en nog veel meer.

Een blauwe Sharan staat geparkeerd langs de kant van de weg voor de glazen pui van een gebouw

Car-Net

Met de onlinediensten van Car-Net bereikt u sneller uw bestemming en bent u altijd goed geïnformeerd - dankzij verkeersinformatie die nagenoeg in real time wordt verstrekt, brandstofprijzen van tankstations of weergave van beschikbare parkeerplaatsen. En als u uw smartphone gebruikt als afstandsbediening kunt u bepaalde functies comfortabel buiten de auto aansturen.5

Remaining time, --:--

App-Connect

Breid uw cockpit uit - App-Connect brengt geselecteerde smartphone-apps over naar het touchscreen van uw infotainmentsysteem: Apple CarPlay en Android Auto van Google - beide innovatieve technologieën zijn nu beschikbaar en bieden aanvullende nuttige en leuke functies. 6

De volgende stappen

Disclaimer van Volkswagen

1.
Wanneer u een nieuwe wagen koopt, hebt u de optie om de digitale diensten van VW Connect resp. VW Connect Plus of We Connect resp. We Connect Plus gedurende de eerste gratis contractperiode te gebruiken. Om de VW Connect- resp. VW Connect Plus- of We Connect- resp We Connect Plus-diensten te gebruiken, hebt u een Volkswagen ID gebruikersaccount nodig en moet u inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw wagen, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de wagen-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Bovendien moet er online op www.myvolkswagen.net of via de app Volkswagen” (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) een afzonderlijk VW Connect- of VW Connect Plus- dan wel We Connect- of We Connect Plus-contract worden afgesloten met Volkswagen AG. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke wagen bekijken op myVolkswagen https://www.myvolkswagen.net. Voor klanten met VW Connect en VW Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de wifihotspot zijn via de externe partner Cubic Telecom tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de wagen worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen deze diensten worden gebruikt via een mobiel eindapparaat (zoals een smartphone) dat als mobiele wifihotspot kan fungeren. In dit geval is de overeenkomstige dienstfunctie enkel met een bestaand of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor klanten met We Connect en We Connect Plus geldt: Het gebruik van de mobiele onlinediensten wordt mogelijk gemaakt via een geïntegreerde internetverbinding. Voor het gebruik van de streamingdiensten, enkele In-Car-apps en de wifi-hotspot zijn bij mobiele provider “Cubic Telecom“ tegen betaling datapakketten verkrijgbaar, die binnen de beperkingen van de netwerkdekking in talrijke Europese landen kunnen worden gebruikt. Het datavolume van deze pakketten kan door alle gebruikers en inzittenden in de wagen worden gebruikt. Informatie over voorwaarden, prijzen en ondersteunde landen vindt u op vw.cubictelecom.com. Alternatief kunnen deze diensten worden gebruikt via een mobiel eindapparaat (zoals een smartphone) dat als mobiele wifi-hotspot kan fungeren. In dat geval zijn de overeenkomstige diensten enkel met een bestaand toestel of via een afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en binnen de dekking van het mobiele netwerk beschikbaar. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Voor het gebruik van de gratis app Volkswagen” zijn een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider vereist.    Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de wagen, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. De diensten staan ter beschikking voor de overeengekomen contractduur en kunnen tijdens de looptijd inhoudelijk gewijzigd resp. stopgezet worden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobiele provider. 
3.
De vermelde verbruiks- en uitstootcijfers hebben geen betrekking op één afzonderlijke wagen en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen uitsluitend ter vergelijking tussen de verschillende type wagens. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat, enz.) kunnen relevante voertuigparameters, zoals het gewicht, de rolweerstand en de aerodynamica, veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden, en het individuele rijgedrag van invloed zijn op het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-uitstoot en de rijprestaties van een voertuig.
4.
Wanneer u een nieuwe wagen koopt, hebt u gedurende de initiële contractperiode de mogelijkheid om gratis gebruik te maken van de digitale diensten van VW Connect (Plus), We Connect (Plus) of VW Connect (Basic/Navigatie). Om de diensten van VW Connect (Plus), We Connect (Plus) of VW Connect (Basic/Navigatie) te gebruiken, hebt u een Volkswagen ID gebruikersaccount nodig en dient u in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Nadat u het Volkswagen ID gebruikersaccount met succes hebt aangemaakt en hebt gekoppeld aan uw wagen, kunt u gedurende een eerste contractperiode gratis gebruikmaken van de wagen-, land-, software- en uitvoeringsafhankelijke digitale diensten. Hiervoor hebt u een afzonderlijk contract met Volkswagen AG nodig voor VW Connect (Plus), We Connect (Plus) of VW Connect (Basic/Navigation). U kunt dit online op www.myvolkswagen.net of via de Volkswagen-app (beschikbaar in de App Store en Google Play Store) afsluiten. De werkelijke duur van de gratis contractperiode hangt af van wanneer u de digitale diensten activeert. De gratis aangeboden initiële contractduur begint uiterlijk vanaf de negentigste dag na de eerste levering automatisch te lopen. U kunt de exacte contractduur voor uw specifieke wagen bekijken op myVolkswagen www.myvolkswagen.net. Enkele mobiele onlinediensten van We Connect / We Connect Plus of VW Connect / VW Connect Plus kunnen alleen via de app Volkswagen” worden gebruikt. Voor het gebruik van de gratis app is een smartphone met een geschikt besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten mobieletelefoniecontract tussen u en uw mobiele provider. Door het uitwisselen van gegevens via internet kunnen, afhankelijk van het tarief voor mobiele telefonie en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan.  De mobiele onlinediensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijke veranderingen onderhevig zijn. Welke diensten in de pakketten We Connect en We Connect Plus dan wel VW Connect en VW Connect Plus zijn inbegrepen, kan van land tot land verschillen. De beschikbaarheid is ook afhankelijk van het model van de wagen, de uitrusting en de geïnstalleerde softwareversie. Dit geldt ook voor de diensten van derden. Meer informatie vindt u op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner. Houd ook rekening met de actuele algemene voorwaarden voor de digitale diensten van de ID. -familie. 
5.
Om gebruik te kunnen maken van de Car-Net-diensten, heeft u een Volkswagen ID-gebruikersaccount nodig en moet u zich aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarnaast moet online een afzonderlijk contract afgesloten worden met Volkswagen AG. Om de diensten gedurende de volledige looptijd te kunnen gebruiken, heeft u na de overhandiging van het voertuig 90 dagen de tijd om de auto via www.myvolkswagen.net of de app Volkswagen’ (verkrijgbaar in de App Store en Google Play Store) te registreren. Als u de auto op een later tijdstip registreert, wordt de duur van de gratis looptijd ingekort. U kunt de mobiele onlinediensten van Car-Net ‘Guide & Inform’ alleen gebruiken in combinatie met de optionele uitrustingen Discover Media en Discover Pro. Daarnaast hebt u een mobiel apparaat met internettoegang (zoals een smartphone) nodig dat in staat is als mobiele wifi-hotspot te fungeren. Als alternatief kan met de telefooninterface “Business“ in combinatie met het navigatiesysteem Discover Pro een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) of een simkaart met telefoon- en dataoptie worden gebruikt. De Car-Net-diensten zijn uitsluitend met een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider en enkel binnen het bereik van het betreffende mobiele netwerk mogelijk. Door het uitwisselen van datapakketten via internet kunnen, afhankelijk van uw mobieletelefonietarief en met name bij gebruik in het buitenland, extra kosten (bijv. roamingkosten) ontstaan. Vanwege de datavolumes waarmee het gebruik van de Car-Net-diensten gepaard gaat, wordt een contract met een flatrate databundel bij uw mobieletelefonieprovider ten zeerste aanbevolen. Voor het gebruik van de gratis Volkswagen-app is een smartphone met het besturingssysteem iOS of Android nodig, alsmede een simkaart met dataoptie en een bestaand of afzonderlijk af te sluiten contract voor mobiele telefonie tussen u en uw mobiele provider. De beschikbaarheid van de Car-Net-diensten kan verschillen per land. De diensten zijn gedurende de overeengekomen contractduur beschikbaar en kunnen tijdens de contractduur aan inhoudelijk veranderingen onderhevig zijn. Nadere informatie over Car-Net kunt u vinden op connect.volkswagen.com en bij uw Volkswagen-partner; voor informatie over tariefvoorwaarden voor mobiele telefonie kunt u terecht bij uw mobieletelefonieprovider.
6.
Alleen verkrijgbaar in combinatie met de radio's 'Composition', 'Composition Colour', 'Composition Media' en 'Ready 2 Discover' of de navigatiesystemen 'Discover Media', ‘Discover Pro’ en ‘Discover Pro Max’. Via App-Connect is het altijd mogelijk om gebruikt te maken van de technologieën Apple CarPlay en Android Auto. De twee technologieën worden beheerd door Apple en Google waardoor Volkswagen AG geen invloed heeft op de beschikbaarheid van Apple CarPlay en Android Auto per land en de disponibiliteit van de technologieën dus per land kan variëren. De beschikbaarheid van Apple CarPlay kunt u opzoeken op https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability/#apple-carplay en die van Android Auto op https://www.android.com/intl/be_nl/auto/. De functies kunnen tijdens de contractduur onderhevig zijn aan inhoudelijke wijzigingen of worden stopgezet. Om te voorkomen dat u wordt afgeleid, kunnen tijdens de rit alleen gecertificeerde apps worden gestart. Houd er in dit verband ook rekening mee dat sommige apps niet voor elk van de twee technologieën worden aangeboden. Informatie over de compatibiliteit van smartphones vindt u voor Apple CarPlay op https://www.apple.com/benl/ en voor Android Auto op https://www.android.com/intl/be_nl/auto/. Apple CarPlay is een handelsmerk van Apple Inc. Android Auto is een handelsmerk van Google LLC.