VW Connect en We Connect activatie
De slimme onlinediensten VW Connect en We Connect maken het leven gemakkelijk, zowel voor, tijdens als na elke rit. Hier laten we u stap voor stap zien hoe u uw wagen eenvoudig zelf kunt aansluiten en de functies kunt activeren.
Uw dealer helpt u ook graag bij de eerste stappen voordat u de wagen in ontvangst neemt en kan samen met u het activeringsproces opstarten.
Dit wordt aangeboden door Volkswagen AG, Deutschland.
In enkele stappen naar een verbonden auto
Let op, voor een volledig gebruik van de functionaliteiten is een Volkswagen ID gebruikersaccount en een afzonderlijk contract met Volkswagen AG over het gebruik van mobiele onlinediensten vereist.
01. Volkswagen-app downloaden
Download gratis de Volkswagen-app voor iOS of voor Android.
02. Volkswagen ID-aanmaken / Gebruikersaccount aanmaken
Meld u aan in de app met uw Volkswagen ID. Indien u nog geen Volkswagen ID heeft aangemaakt, begeleidt de app u stap voor stap door de registratie.
03. Wagen toevoegen
Voeg uw wagen met behulp van uw chassisnummer (VIN) toe aan uw gebruikersaccount van de Volkswagen -app. U vindt het chassisnummer achter de voorruit van uw Volkswagen of in het kentekenbewijs.
04. VW Connect of We Connect activeren
Sluit het VW Connect- of We Connect-contract af zoals getoond in de app en navigeer vervolgens in uw infotainmentsysteem naar "VW Connect resp. We Connect verbinden". Volg de instructies in de app.
Voor meer informatie en gedetailleerde instructies voor het activeren van VW Connect of We Connect kunt u hier een pdf-bestand downloaden.
Videohandleiding
Snel internet voor uw Volkswagen
Always on met de datapakketten van Cubic Telecom
Om gebruik te maken van geselecteerde In-Car Apps, webradio en de wifi-hotspots, heeft u als We Connect Plus-klant extra datavolume nodig. Deze kunt u eenvoudig via de externe mobiele-telefonieprovider Cubic Telecom opwaarderen. VW Connect-klanten hebben dit alleen nodig voor de wifi-hotspot. De kosten voor alle overige handige onlinediensten draagt Volkswagen.